Tuesday, November 16, 2004

alles nog eens overdoen

Soms maak je op een dag echt te veel mee om daarna rustig te gaan slapen. Dan moet je alles in je hoofd nog eens ontelbare keren overdoen, en zelfs dan is het nog niet genoeg. Dat gebeurde dus gisteren.

Ik was dan ook stand-in voor het Swingpaleis, wat betekent dat ik de generale repetitie moest meedoen 'als één van de bv's'. Ik was wat nerveus, en ook te laat. Shit, de opnames zijn nochtans in de Hasseltse Grenslandhallen, tegenover Kinepolis, aan het provinciehuis, niet ver van het centrum, en vooral: je kan er amper naast kijken. Maar toch ben ik erin geslaagd om opeens aan het kanaal uit te komen. Het kanaal ja. En de Grenslandhallen? Die zag ik plots niet meer.

Uiteindelijk ben ik binnen geraakt, te laat, via een verkeerde deur, en voila: vanaf dan was ik Hanne Troonbeeckx en werd ik omringd door Felice, Belle Perez, Jan van Brussel en andere mensen die je normaal gezien niet zo snel tegen het lijf loopt. Als een echte Hanne heb ik het beste van mezelf gegeven in de piste, ben ik op de Swingpaleis-tafels geklommen, en heb ik gezellig aan de spelletjes meegedaan.

Alsof ik nog niet genoeg bekende Vlamingen had gezien tijdens de repetitie, bleken er zelfs bekende mensen in het publiek te zitten: opeens dook Tom Van Imschoot, voetballer bij STVV, op tussen de grijze massa. Genoeg is genoeg, zegt een mens dan. En rustig reed een onbekende stand-in naar huis. Zingend weliswaar.

3 Comments:

At 4:41 PM, Anonymous Anonymous said...

Oei oei, ja dan zat je ietsje te ver en inderdaad, je kan amper naast de grenslandhallen kijken. Volgende keer dat je in de buurt bent spring je maar ff binnen voor een kopje of een glaasje....

Ik wist niet eens dat die opnamens in Hasselt gehouden worden.

http://tine.blog-city.com

 
At 11:55 PM, Blogger dorien said...

Ja, het was me wel wat om de weg te vinden. Ik ben ergens een straat ingereden en moest dan meteen weer naar rechts, maar ben rechtdoor blijven rijden. Toen zag ik plots het kanaal en ben ik heel Godsheide door moeten rijden om toch aan de Grenslandhalen uit te komen. (ik kon ook omdraaien, maar, tja, dat doe ik dan niet)Maar allé: kben er geraakt, en ik heb vooral geprobeerd mijn geduld niet te verliezen of te panikeren. Makkelijker gezegd dan gedaan...

Wat Tom van Imschoot betreft, principesa: wat een lol. Weet hij het al? Of laat ge hem nog effe denken dat ge echt één van de danseresjes waart? Eens zien wie er de volgende keer opduikt...

In elk geval: twas bereleuk.

 
At 11:59 PM, Blogger dorien said...

Nog even vergeten: blijkbaar heeft het Swingpaleis onverhoopt heel goede kijkcijfers. Daarom wilden ze een paar extra afleveringen inblikken. Normaal gezien gebeurt dat altijd in de studio's van de VRT in Brussel, maar die waren al gereserveerd voor 'FC De Kampioenen'. Vandaar dat ze een andere plaats zijn moeten gaan opzoeken. En dat is Hasselt geworden.

 

Post a Comment

<< Home