Monday, November 22, 2004

Heel gemakkelijk, absoluut niet moeilijk

What a beautiful day-hay-hay.

Vanavond weer Swingpaleis, en dus kan ik me weer mengen onder de beautiful people. Dat deed ik ook donderdag al, toen ik naar de Baghdad Blogger (oeps, niet Salam Pax, maar wel Raed Jarrar) ben geweest.

Na zijn uiteenzetting ontstond een hele discussie rond de vraag of blogs journalistiek zijn of niet. Raed ziet het zo:

"Ik wil geen journalist spelen, ik ben gewoon Raed in the middle.” Hij omschrijft wat hij doet als “deconstructing” the media: "ik geef mijn interpretatie van wat ik zie, en die komt niet altijd overeen met die van grote nieuwszenders. Ik wil er mee voor zorgen dat the big media hun job goed doen, maar ik wil die zeker niet overnemen."
Raeds blog wordt vooral door Amerikanen gelezen. Dat is ook zijn bedoeling. Zijn doelpubliek ligt niet in Irak, want dan zou hij de zaken zeker anders aanpakken. Hij wil vooral Amerika laten zien dat ze kritisch moeten omspringen met nieuws.

Very interesting allemaal, uitgebreider verslag vind je op volgende log. Ik ben er nog niet helemaal uit: wat is een blog, wat is journalsitiek? Heel moeilijk allemaal.

Daarom ga ik maar verder met mijn lichte leventje, waarin ik me alleen maar hoef af te vragen of ik deze keer wel op tijd aan de Grenslandhallen zal zijn. Heel gemakkelijk, absoluut niet moeilijk.

2 Comments:

At 1:14 AM, Anonymous Anonymous said...

Dat was me het avondje wel ja. Hebben jullie in België ook zo'n zelfbenoemde internetdeskundige die alles maar niks vindt?

Gr. Jeroen
(http://www.minitrue.nl)

 
At 3:05 AM, Blogger dorien said...

Ik weet het niet. Ik denk dat wij Belgen sowieso wat gematigder zijn. De meeste internetdeskundigen in Vlaanderen zijn gematigder. Want amai, Fransisco van Jole was nogal in zijn wiek geschoten.
Is het je trouwens opgevallen dat hij op zijn blog met geen woord over de meeting gerept heeft ;-)

 

Post a Comment

<< Home