Thursday, January 06, 2005

tsunami's overal

Run baby run baby run

Hier en daar duikt het al op in de media: "De burgers zetten de regeringen aan om meer te doen."

Inderdaad: als je kijkt wat de 'gewone' mens allemaal overheeft voor de tsunami-slachtoffers aan de andere kant van de wereld, moet de politiek wel volgen. Veel mensen hebben 30 euro of meer gestort voor hen. Ik ken zelfs iemand die zijn volledige eindejaarspremie ertegenaan heeft gegooid. Een politicus kan dus maar beter zorgen dat hij ook iets doet, en inderdaad: misschen zelfs meer dan hij ooit van plan was.

Mooi vind ik dat. De wereld op zijn kop, letterlijk en figuurlijk.

Misschien is 2005 dan toch wel een beetje hoopvol begonnen. Nu alleen niet vergeten dat er ook elders in de wereld 'tsunami's' voorkomen. Ellende dus. Klein of groot.

1 Comments:

At 2:15 PM, Blogger Astrid said...

Een politicus kan inderdaad maar beter zorgen dat hij ook iets stort.
In de media horen we niets anders dan dat mensen, gewone burgers, benefieten en dergelijke organiseren en smakken geld storten op 12-12. Maar dan volgt dit: de regering 'is van plan' om geld te storten...daar wordt ik dus zot van. Ik dacht echt dat die politici meer in hun mars hadden...niet dus!
Dit gezegd te hebben, zeg ik adieu!
Astrid

 

Post a Comment

<< Home