Monday, February 14, 2005

gestommel bij de buurvrouw

You ain't seen nothing yet

Zondag, 15 uur en een beetje. Gepakt en gezakt kom ik ons nieuwe appartementje binnen, hoewel, binnen is niet het juiste woord. Ik deed de deur van de blok open en meteen ging er een andere deur open. Meer bepaald die van een kwade onderbuurvrouw.

"Gij zijt gisterennacht om 1 uur thuisgekomen, gij hebt heel veel lawaai gemaakt. Ik heb u nog heel lang horen stommelen en heb geen oog meer dichtgedaan. Doe dan ten minste uw schoenen uit, of leg tapijtjes, zoals ik. Kijk (laat mij trots een appartment vol tapijten zien). En dan is er om 2 uur nog iemand gekomen. Verschrikkelijk. Ik begrijp dat ge jong zijt, maar niemand heeft nog kunnen slapen."

Tja, daar ging ik dan: ik heb me geëxcuseerd, maar ik heb ook gezegd dat ik niet gestommeld heb (ik was doodop en ben meteen in mijn bed gekropen), ik heb gezegd dat ik mijn schoenen meteen heb uitgedaan (wat ook echt zo was), ik heb gezegd dat ik alleen was en het dus niet kan dat er om 2 uur nog iemand was binnengevallen (haar antwoord: "dan was het hieronder"). Maar bovenal heb ik gezegd dat ik ook wel wil leven en dat we echt wel ons best doen om geen lawaai te maken. Want tegen Niels was dat mens de dag voordien ook al uitgevallen.

Uiteindelijk bleek dat de vrouw op haar 69ste is "gestopt met leven": "Mijne man is toen gestorven, en ook mijn kleinzoon. Als ik mijn andere kleinkinderen zie, doet het pijn. Ik kan ook niet met hen overweg. Ze maken veel te veel lawaai."

Dat was het dus: een diepbedroefde vrouw. Ik heb haar gezegd dat ze altijd mocht langskomen als we nog eens zouden stommelen.

2 Comments:

At 1:29 AM, Blogger dorien said...

we zullen ze eens ontvoeren :-)

En dan heb ik nog niet eens gezegd dat ze bijna elke dag naar het kerkhof gaat, maar wel zonder geld. "Want ze stelen daar, twee vriendinnen van mij zijn daar al overvallen."

Als ik dat mens moet geloven, is Hasselt de crimineelste stad van het land, en suburb Runkst een wijk die zelfs door de politie is opgegeven. Enfin...

 
At 9:34 AM, Anonymous Anonymous said...

hehe, goed dat ze niet op Ter Hilst woont dan ;)

Ach zulk een mensen vervelen hun steendood en zoeken alleen maar aandacht, wel vervelend... vraag of ze u zachte wollen sokjes wil breien mat een zooltje van wattekes hihih

 

Post a Comment

<< Home