Tuesday, March 15, 2005

Ich bin ein Europäer

Net terug van de grootste computerbeurs van Europa, 'Cebit', op de enorme Hannover Messe. Niets vergeleken met de Heizel: het ding heeft zijn eigen post, zijn eigen apotheek, een tiental restaurants en zo kan ik nog wel even doorgaan. En als er dan nog eens giganten als Microsoft, Fujitsu Siemens en Kodak allemaal even hard hun best doen om hun klanten zo goed mogelijk in de watten te leggen, kan je je al voorstellen dat ik helemaal overdonderd werd.

Heel wat minder overdonderend was Eurodisney vorig weekend. Met een karavaan bussen trokken we ernaartoe, in de sneeuw. De ijspegels aan de attracties en de dooiende sneeuw hier en daar gaven het park een enorm troosteloze aanblik. Een paar jaar geleden was ik er in de zomer, en alles leek toen zoveel, tja, zonniger. Bovendien was Space Mountain (dé attractie) gesloten, samen met nog heel wat andere dingen. Tuurlijk is het altijd leuk om Goofey en Mickey tegen te komen, maar eerlijk gezegd amuseer ik me meer in de Belgische Speedy Bob of Dalton Terror. Maar allé, twas een leuk dagje. Met sneeuwballengevechten, spooky spookhuizen, trage treintjes, gekrimpte audiences, small worlds after all...

Ich bin ein Europäer en begin het nog te geloven ook.

1 Comments:

At 12:21 AM, Anonymous Anonymous said...

oh hoe jammer dat disney zo tegengevallen is. :(

 

Post a Comment

<< Home