Thursday, March 31, 2005

noppes

Hé kleine meid op je kinderfiets

Hoe vinden ze het toch uit hè? Fietsen die stil blijven staan terwijl je jezelf een ongeluk aan het trappen bent. Fitnessfietsen dus. Voor de conditie.

Gisteren ben ik een variant erop gaan uitproberen. Ik weet het: het is al bijna uit, ik ben nu eenmaal niet bij de eersten om een trend over te nemen (en zeker niet zo eentje), maar ik ben dus gaan spinnen. Op sexy muziek, met discolichten.
We hadden van ons bedrijf immers allemaal een gratis sportbeurt gekregen in sportopolis. En voila, dit was dé kans om eens te gaan kijken wat al die mensen nu zo leuk vinden aan spinnen.

Onze leraar, in rood spannend fietspakje, kwam me als beginneling uitleggen dat ik vooral niks moest bewijzen: "als ik zeg 'nog wat meer weerstand instellen' beslis je gewoon zelf; als ik zeg 'nog 20 seconden', en je kan niet meer: gewoon stoppen".

Ik herinnerde me me mijn eerste snowboardervaring een paar maanden geleden. Ik was toen zo enthousiast, dat ik drie dagen later nog altijd amper de trap op kon. Zo'n spierpijn had ik. Dus besloot ik 's mans wijze raad maar op te volgen.

Het gevolg: ik voel niks. Noppes. Deze beginneling heeft zichzelf onderschat. Ofwel zit het spinnen me gewoon in het bloed ;-)

1 Comments:

At 1:07 PM, Anonymous Anonymous said...

en ik had me al verheugd op een ritje met u en niels, tot niels niet meer mee wou met mij...
Jammer, want leuk.
Heb daar goed gelachen en goed gezweet.
Jammer Do dat je in Hasselt woont en ik in St-Tr en leuven, anders konden we elke week de spinningklas onveilig maken!

 

Post a Comment

<< Home