Wednesday, May 18, 2005

orchidee

What a beautiful day

17 mei, verjaardag van mama. Een orchidee gaan kopen na het werk, een hele mooie, lange, met roze en wit.
Mijn zusje had intussen gezorgd voor een reisbon. We willen mama, haar zus Huguette en mamie (onze oma) namelijk met z'n drieën naar Londen sturen. Daar waren ze laatst nog over bezig.

Cadeautjes, een lekker etentje, plezier maken met de mensen die je het liefst hebt.

Een paar uurtjes later besefte ik pas hoe dankbaar je daarvoor moet zijn. Want plots kreeg ik - veel te laat- een telefoontje van thuis. Mijn grootouders hadden in Luik een ongeval gehad. Een vrachtwagen wou naar rechts gaan op de autostrade en had hun niet zien rijden. Uiteindelijk zijn ze nog tegen een andere auto gebotst.

Alleen maar lichtgewonden. Gelukkig. Mijn opa had het ziekenhuis na onderzoek mogen verlaten, maar was nog helemaal verward. Mijn oma heeft een geboken borstbeen en is de voorbije nacht in het ziekenhuis gebleven voor scans. Vandaag weten we of er ook inwendig nog problemen zijn. Duimen dus dat het niet zo is.

Volgende week, exact 7 dagen na mijn mama, verjaart mijn oma. Ik hoop dat ze dan alweer lang thuis is, op haar beurt haar ticket voor Londen krijgt, en dat we met z'n allen gaan eten. Misschien koop ik wel een orchidee. Een mooie, lange, voor een nog mooi en gelukkig leven.

2 Comments:

At 12:55 AM, Anonymous Anonymous said...

zeer bizar allemaal, een dag van uitersten.
En net zoals enkele jaren geleden was ik ziek en ben ik naar dokter gegaan.
Vandaag ben ik een beetje sufjes maar de thesis roept...
hopelijk kan ik met al die pillen nog deftig schrijven...

H

 
At 1:18 PM, Anonymous Anonymous said...

Je grootouders hebben echt wel een schat van een engelbewaarder. Gelukkig maar is het nog tamelijk goed afgelopen. Ik hoop dat je mammie snel weer de oude is. Hugs

 

Post a Comment

<< Home