Tuesday, May 31, 2005

Tine tagged me!

Van Tine kreeg ik de volgende vraagjes 'doorgekettingbriefblogd'. Ik zal ze dus braaf beantwoorden!

-Total Number of Books I Own: Ik denk zo'n stuk of 400, minstens. Gelukkig heb ik ze (nog) niet allemaal meegesleept naar ons nieuwe appartementje.

-Last Book I Bought: Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het is een dik, saai ogend boek over de beginselen van 'accountancy'. Ik wil over alles wat weten, vandaar. Zo heb ik net daarvoor een boek over flamenco gekocht.

-Last Book I Read: De biografie van Hilary Clinton

-Five Books That Mean Alot to Me:
1. Een hotel op het dak van de wereld, Alec Le Soeur (suuuuper boeiend, grappig, inspirerend boek)
2. Nooit meer slapen, Willem-Frederik Hermans (ik zie het een beetje als mijn eigen verhaal)
3. De Huilers, Willy Schuyesmans (één van mijn favoriete jeugdboeken, mijn favo jeugdauteur. Dankzij het boek ben ik me als kind erg gaan bekommeren om de natuur, de dieren,... en ben ik nooit gestopt met lezen. Het klinkt misschien wat melig, maar dan is het maar zo ;-)
4. Von Bismarck zu Hitler, Sebastian Haffner (dit boek heeft me geholpen om (een deel van) de geschiedenis van Duitsland te begrijpen en te doorgronden, en dat was broodnodig. Voor mijn studies, maar ook voor mezelf)
5. Eva Luna, Isabelle Allende (zo'n mooi boek dat ik de laatste bladzijden maar niet wou lezen. Want dan was het uit...)

Nu geef ik de scepter door. Ik geef ze aan Christophe, wiens weblog ik pas heb ontdekt, maar een pareltje is! Ook aan 'Katia', want ze schrijft oh zo mooi en eerlijk. Ik ben benieuwd!

5 Comments:

At 10:56 AM, Anonymous Anonymous said...

Ik lees eigenlijk ook bitter weinig, de lezer hier in huis is mijn man. De biografie van Hilary Clinton heb ik wel gekocht voor mezelf maar ben er nog niet aan begonnen. Bedankt om mee te spelen, ik dacht wel dat deze Tag u zou liggen :) Je lijkt me een super slimme meid.

 
At 2:08 PM, Anonymous Anonymous said...

Het onwaarschijnlijke is in je laatste post dan toch gebeurd: the one hit wonder die vergeet wat ze anders nooit vergeet... een citaat uit een hit bovenaan!!!

I'm watching youououou... ou... ou...


;)

 
At 12:33 AM, Blogger Astrid said...

best wel leuk, en bedankt om het ook naar mij te sturen!
en die biografie van Hilary Clinton...is ie interessant?
Isabelle Allende is trouwens ook één van mijn favorieten, echt een 'SuperSchrijfster' => 'Het oneindige plan' is zeker aan te raden!
Nog eventjes melden dat ook jij in mijn lijstje van SuperSchrijfsters bent te komen staan...grappig, merkwaardig, spannend, kortom interessant leventje dat jij hebt!
Now keep up the good work! ;-)

 
At 12:05 AM, Blogger dorien said...

Tine: bedankt voor het compliment. Ik denk net hetzelfde van jou, hoor!!

Spooky rein: sjiek dat je mijn blog nog steeds leest, en idd: shame on me!!!!Tzal me nooit meer overkomen ;-)

Astrid: boek van Hilary is heel leuk om lezen,vlot geschreven, en dat mens heeft echt al heel wat watertjes doorzwommen. Isabelle Allende is echt de max, ja. Ik vond het trouwens heel erg moeilijk om maar 5 boeken te noemen (net zoals jij ;-)

 
At 1:59 AM, Blogger Unknown said...

Vous avez un blog très agréable et je l'aime, je vais placer un lien de retour à lui dans un de mon blogs qui égale votre contenu. Il peut prendre quelques jours mais je ferai besure pour poster un nouveau commentaire avec le lien arrière.

Merci pour est un bon blogger.

 

Post a Comment

<< Home