Wednesday, May 25, 2005

tweede boete: een feit

Working 9 to 5

Gisteren moest ik voor een afspraak in de stad zijn. Ik parkeerde me aan het station. Daar is altijd plaats en het is niet ver van het centrum. Normaal gezien laat ik mijn auto op de raarste en meest illegale plaatsen achter, liefst zo dicht mogelijk bij waar ik moet zijn. Maar nu dus niet. Ik deed zelfs iets wat ik normaal gezien nooit doe: een parkeerticket nemen.

Het was alsof ik de bui voelde hangen. 20 minuutjes na afloop van mijn parkeertijd kwam ik aan mijn auto. En jawel: na een snelheidsboete (enkele maanden geleden), heb ik nu ook een parkeerboete op zak. Het verdict: "parkeerticket verlopen". Ik denk dat het goed is dat ik toch een ticket had, want anders was de prijs die ik had moeten betalen wellicht veel hoger geweest. Best ironisch eigenlijk dat ik net nu ik een beetje burgerzin vertoonde (correcte parkeerplaats, in het bezit van een ticketje) wordt afgestraft.

Toen ik gisterenavond om half 12 werd achtervolgd door een Johnny-bak was het hek helemaal van de dam. De voorgeschiedenis: ik stak ze in mijn 12 jaar oude fiesta voorbij op een helling (best wel afgang natuurlijk, dat zo'n oud ding sneller optrekt dan hun Johnny-kar). Ze namen mijn maneouvre heel persoonlijk en bleven dus pal 'in mijn gat rijden'. Toen ik wou inslaan in mijn wijk, bleven ze achter me aan rijden. Ze zetten me bij het afrijden van de ring zelfs klem. Ik ben gewoon moeten uitwijken naar de tegenoverliggende baan. Heel akelig allemaal, maar ik heb niet op hun gedoe gereageerd en ben gewoon verder gereden. Net voor oze straat waren ze hun spelletje beu. En daar was ik heel blij mee. Anders had ik waarschijnlijk nog een paar rondjes extra kunnen rijden om ze af te schudden.

Een mens maakt nogal iets mee. Nu vooral niet vergeten mijn boete te betalen!

4 Comments:

At 5:58 AM, Blogger Bart S said...

En dan vinden mensen mij raar dat ik mijn rood misbaksel van een fiets boven de auto prefereer.

Ach ja pech kan gebeuren, hopelijk is de boete niet al te duur.

 
At 12:04 AM, Anonymous Anonymous said...

oei oei, parkeerboetes, nooit leuk. Ik zet mijn auto meestal aan de achterkant van het station, runkst dus! daar is een grote gratis parking waar altijd wel een plekje te vinden is. tsss die johnny's

 
At 8:38 AM, Blogger Dioniso said...

Ik zette mijn auto altijd in de capucienenstraat, daar aan het atheneum. En ik denk niet dat ik ooit een ticket genomen heb. Blijkbaar heb ik altijd geluk gehad en zijn ze strenger geworden sinds ik vertrokken ben.
Johnny's nooit uitdagen.

 
At 3:07 PM, Anonymous Anonymous said...

je beseft toch dat je een 'agressief beestje' geweest bent hè hihi.
Had er bij willen zijn, want ik wuif graag naar de mensen.

Was juist trouwens pauze aant nemen en ze draaide in het louche café aan mijn kot 'San Fransisco'.

De fietstocht was zeer leuk, het leek wel een 'dorpentocht'. Heb zelfs geen spierpijn vandaag!

De ene sportieveling groet de andere,

H

 

Post a Comment

<< Home