Wednesday, June 15, 2005

de zon schijnt

You look wonderful tonight!

Weet je nog? Toen de zon scheen? Toen we 's morgens opstonden, de tuin in, want het was warm. Berewarm. Radio buiten. T-shirt en short aan. Ligstoelen buiten.

En dan moest er gewerkt worden. Moesten we de aandacht vestigen op onze doelstellingen, de mensen ervan overtuigen dat het goed voor ze was. Soms heel subtiel onze charmes bovenhalen, soms het gewoon uitschreeuwen. Veel ons hoofd laten zien, net voor de zomer, hielp ook. Of gewoon met goeie smoezen aan de deur gaan bellen.

Jaja, als je buren een zwembad hebben, moet je er als kind iets voor over hebben om hun duidelijk te maken dat je bij dat warme weer ook wel zin hebt in een duik. Soms lukte dat al beter dan de andere. Maar het is ons toch vaak gelukt. Wat wil je, als ze aan beide kanten een zwembad hebben en wij in een klein opblaasbaar ding moesten zitten luisteren naar de pret bij het groene gras van de buren.

Vandaag zou ik nog eens hetzelfde willen proberen. Eens lekker uitschreeuwen hoe warm ik het heb, en dat ik graag zou willen gaan zwemmen. Bij de buren. In een paar seconden tijd me omkleden, want het water wacht niet. En de luchtmatras in de vorm van een kikker al helemaal niet. Want de zon schijnt.

1 Comments:

At 1:52 PM, Anonymous Anonymous said...

die leuke zomerdagen van weleer

je vergeet te vermelden dat p liever met onze poppen speelde dan wij.

in ruil voor een plons lieten we hem begaan

ik hou zo ven die mooie dagen

 

Post a Comment

<< Home