Thursday, June 02, 2005

oranje brij (hmm!)

They're coming to get you

Wat een week. Mensenlief. In ons appartementje staat de hele boel op zijn kop. Zo'n drie weken geleden begon de miserie: de buurvrouw van 'thuis onder' had water in haar bad als wij ons doushten. Het mens heeft altijd aandacht nodig, dus wij dachten: ze is weer aant overdrijven. Tot de week daarop: maitje in onze box van de verzekeraar van die van 'thuis schuin onder': "hoe groot is het lek dat u heeft vastgesteld?". Wij weten van geen lek -bij ons was alles normaal- , maar het was duidelijk: er is iets met het buizensysteem. Intussen beloofden we niet meer te doushen !!! (Nee, we stinken niet, mogelijkheden genoe om ons elders te doushen)

Eergisteren hetzelfde liedje bij ons: het water in de afwasbak kwam naar omhoog, en werd een dikke oranje brij. En het ergste van al: dat stonk. Even later kwam de buurvrouw kloppen: bij haar was het nog een graad erger, want haar keuken stond vol stinkend water.

En wat dan? Niemand pleit schuldig, de ene huurt, de andere bezit zijn appartementje. Dus wat met de kosten? Intussen heeft de Wooncentrale na lang aandringen een loodgieter gestuurd die gisteren tot middernacht aan het werk is geweest, maar nog steeds niets heeft gevonden. Daarom komt hij vanavond terug, om te breken. Wie dat allemaal zal betalen: het is me een raadsel. Onze huisbaas is in elk geval van plan om ons voor eventuele kosten te laten opdraaien. Dus ik bereid me al voor op getrouwtrek hier, ginder en overal.

Dit zijn dus de dingen waar ik geen zin in heb.
Enfin: Ik heb me al genoeg opgejaagd, dus laat ik deze post ook maar eens eindigen met een liedjeszin:

Let it be! En nu het nog zelf gaan toepassen...

1 Comments:

At 11:42 AM, Anonymous Anonymous said...

hey zus,

hopelijk komt het allemaal snel in orde want stinkend water is een beetje heel fel bah.

altijd welkom @ home of in leuven om de stank te ontvluchten,

H

 

Post a Comment

<< Home