Tuesday, July 05, 2005

on ebay

On Ebay
From Babylon back to Babylon

Amerika heeft me helemaal ingepakt, beetgepakt, vastgepakt. Toen ik dat vol enthousiasme aan iemand vertelde, zei die: "Dat is altijd zo bij een eerste keer Amerika. De volgende keer is je verwondering al wat minder, en de keer daarna vind je het heel normaal." Ik kan me dat wel indenken, maar ik hoop dat het me nooit overkomt. Dat ik de sterretjes blijf voelen, dat ze blijven tintelen.

En tja, natuurlijk was ik onder de indruk. Want dan mocht ik tijdens mijn eerste keer ook nog meteen naar het megagrote verjaardagsfeest van eBay. Alwaar ik een heel mooi liedje heb opgevist van de groep Chumbawamba, over eBay. Een ironisch liedje, doelend op een land waarin alles te koop is. Maar dat is niet alleen in Amerika zo. En dan nog: voor mij is het liedje gewoon mijn 'Amerika-liedje', niet meer en niet minder. Zo heb ik voor elke vakantie of elke speciale gelegenheid wel een liedje. Iedereen tcoh?

Goh, en de sterretjes zullen blijven tintelen. Want overmorgen vertrekken we naar Israël, voor weer een hele hoop nieuwe ervaringen. Het doet me toch wat. En ik wil er volop van genieten.

Ik probeer af en toe een stukje te posten of een foto up te loaden, met hopelijk alleen maar leuk nieuws. Het ga jullie goed, en tot gauw!

1 Comments:

At 3:32 PM, Anonymous Anonymous said...

Geniet ervan meid! dat kunnen ze je niet meer afpakken. Hopelijk gaat je koffer deze keer wel met je meereizen ;-) Have fun and be careful!

 

Post a Comment

<< Home