Friday, August 19, 2005

wacht!

Crash Boom Bang


Zaterdagnamiddag. Een dikke jeep voor mij, een Ford Mondeo achter mij. En we rijden maar, op de expresweg. Ik bedenk hoe zalig het is om met het zonnetje in je gezicht rond te rijden, terwijl ik lekker vals 'Walking in Memphis' zit mee te zingen op de radio. Dan moet ik een afrit op. Daar moet ik even stilstaan om de volgende weg in te slaan, want er komt een rode auto aangestoven. De jeep wacht. Ik wacht. De Mondeo wacht niet, en knalt recht op mij, waardoor ik met een klap tegen de jeep terechtkom.
Alles staat stil. Drie kapotte auto's, maar -gelukig- ook drie gezonde mensen. Het valt allemaal nog mee, denk ik. Maar mijn auto is zowel vooraan als achteraan één grote verwrongen brok. En het verdict is dan ook snel gemaakt: "uwen auto is perte total, kindje".

Shit, net gekeurd, en ik had hem zelfs nog geen jaar. En ja, alles is met mij in orde. Maar verdorie, mijn eerste auto is kapot. Voorgoed. Niet te maken. Autokerkhof.
Mijn 12-jaar oude Fiesta, mijn partner in crime is niet meer. Op de autosnelweg richting Kerstmarkt Keulen, reed hij met gemak 150, ondanks drie zingende Zuid-Afrikanen achteraan, en twee zingende Belgen vooraan. Wat een feest.
Ik stak er zelfs twee Johnny's mee voorbij, die me als straf klemreden. Daar heb ik het zelfs in een vroegere post over gehad. Mijn autootje kon dan ook tegen de hele wereld op, ook tegen een Johnnybak dus. Zeker tegen een Johnnybak dus.
Verder was hij ook heel populair bij de spinnen, want die nestelden zich steeds onder de spiegels. En ook bij mijn zusje, die 'Slijmie' maar wat graag leende als ik op vakantie was. Mijn partner in crime had dus ook een naam. Slijmie.
Ach ja, zo'n auto wordt echt een deel van jezelf. Net zoals de volgende, misschien.

Morgen is de volgende zaterdagnamiddag. En rijd ik met een vervangwagen rond. Opnieuw Walking in Memphis zingend. Of beter: meezingend met Heather Nova, op Pukkelpop. En de jeep wacht. Ik wacht. En ook de Mondeo achter mij wacht.

1 Comments:

At 2:23 AM, Anonymous Anonymous said...

Oh wat jammer dat slijmie perte total is maar wie weet wat een nieuw vinnig dingske je op de kop gaat tikken.
Ik ben vooral blij dat je ongedeerd bent

 

Post a Comment

<< Home