Thursday, September 29, 2005

arm limburg?

Waw!

Gisterenavond was ik samen met een aantal andere jonge mensen uitgenodigd om te brainstormen over de toekomst van Limburg. "Om Steve Stevaert voor te zijn". Interessant, leek me, maar het bleek veel minder makkelijk dan ik had gedacht. Met vragen als "wat is het Limburg-gevoel, en bestaat het wel?" Probeer het maar eens onder woorden te brengen...
Ik heb voor mezelf heel veel uit die brainstorm gehaald. En ik heb moeten nadenken over dingen waar ik tot nu toe nooit over heb nagedacht. En moeten inzien dat het echt niet zo goed gaat met Limburg. Dat we onze creativiteit veel te weinig gebruiken. Dat we veel meer risico's mogen en moeten nemen. En daarbij alleen maar naar onszelf moeten kijken en niet proberen andere provincies of steden te overtreffen op vlakken waar dat sowieso heel moeilijk is.
De radertjes zijn nog altijd aan het draaien. Vanmorgen had ik alweer heel wat nieuwe ideeën. Geïnspireerd op wat al die andere mensen zegden. "Maak van Limburg het Florida van België". "Maak er een fiscaal paradijs van". Te gek om los te lopen, in het begin, want in elk gek idee zit iets totaal vernieuwends.

5 Comments:

At 1:15 AM, Anonymous Anonymous said...

En ik dacht net dat het zo goed ging met ons mooie Limburg :(

 
At 2:21 AM, Anonymous Anonymous said...

en welke beroemdheden heb je gezien?
wil er alles over weten over je brainstorm, lijkt me enorm leuk om te doen.
Ik heb mij vandaag (bewust) verslapen dus geef ik mezelf een dagje vrij. Een mens bverslaapt zich omdat die moe is dus ik vind mijzelf vandaag te moe om veel te doen. Ook leuk, maar minder actief dan u

 
At 6:17 AM, Blogger dorien said...

@ tine: dat dacht ik ook, maar we hebben een pak meer werklozen, bedrijven komen zich niet vestigen door de strengste controles van heel België en zo bleven de voorbeelden maar komen. In de ogen van andere Vlamingen is Limburg nog steeds minderwaardig. Maar als ik dan naar projecten als i-city kijk, of naar onze moderne kijk op toerisme, of zelfs naar jouw blog, dan zie ik wel dat er ook heel veel goed gaat, hoor :-)

@Heleen: de enige beroemdheid was miss Limburg Virginie Claes. Heel mooi en natuurlijk meisje. En voor de rest: jonge bonzen uit het bedrijfsleven enzo, who were talking economics. En ik natuurlijk ;-)

 
At 1:27 AM, Anonymous Anonymous said...

weet je limburg doet het naar de rest van belgië toe goed en dat is toch ook al iets he. Strenge controles zouden er overal moeten zijn. Eigenlijk loopt Limburg voor op de rest en dat zal uiteindelijk in het voordeel spelen.
Kwestie van het goed uit te leggen he

 
At 12:39 AM, Blogger dorien said...

er schuilt echt een manager in u!!
want je hebt nog gelijk ook!

 

Post a Comment

<< Home