Monday, September 19, 2005

what goes up


Ik heb gezien dat alles terugkomt. Wat uit de mode is, is zo weer in. En wat iets langer out of sight blijft, komt ook wel weer terug.
Gisteren zag ik immers een jonge bende mannen en vrouwen -ik schat ze begin 30- petanque spelen op een speciaal aangelegde zandbaan aan het Speelhof in Sint-Truiden. Ze bestelden een biertje, aten iets en speelden rustig hun jeu de boules. De kinderen die zich wat verderop in de speeltuin aan het uitleven waren, kwamen zelfs poolshoogte nemen. En hun gezichtjes spraken boekdelen: ze vonden het razend interessant.
Blijkbaar hebben enkele twintigers zelfs een 'petanqueclubje' opgericht. Naar horen zegggen zijn ze nog niet bijster goed. Maar dat komt wel. Op hun tachtigste zullen ze wellicht beter zijn dan de senioren van nu. Tenzij niemand dan nog petanque speelt. Omdat het dan helemaal uit de mode is.
Om maar te zeggen: uiteindelijk blijft alles zoals het ooit is geweest, en blijft de wereld draaien zoals ze altijd heeft gedraaid. En ik ben bijna een kwarteeuw oud, dus ik kan me deze uitspraken stilletjes aan beginnen permitteren ;-)

2 Comments:

At 3:24 AM, Blogger Astrid said...

lang leve de vicieuze cirkel! :-)

 
At 8:02 AM, Anonymous Anonymous said...

weet je wat zo leuk is, dat een mens zo weinig nodig heeft om zich te amuseren.

 

Post a Comment

<< Home