Monday, December 19, 2005

sms'en voor het goede doel

Gisterenavond. Verkiezing van Miss België. Met vroeg op de avond de eerste tussenstand: Virginie Claes, Miss Limburg, op de eerste plaats.

Ik wist niet wat ik zag. Ik was ongelooflijk blij, want had dit nooit verwacht. En toen dacht ik: "dit moet blijven duren, op die plaats moet ze blijven staan. Ze is knap, intelligent, grappig, tweetalig en heel vriendelijk. Geen kapsones, niks. Want bij de brainstorm die HBvL had georganiseerd rond het thema 'waar moet het met Limburg naartoe' (zie vroegere post) bleef ze de bescheidenheid zelve. Jawel, tijd voor nog eens een Limburgse miss. Het is nu of nooit."

Twee minuten later zat ik al te sms'en, in de hoop dat die tussenstand nooit meer zou veranderen. In totaal heb ik er zo'n 10 verstuurd. 'MB02' en, hop, verzonden. In vergelijking met sommige andere Limburgse fans, zullen mijn 10 sms'jes wel weinig te betekenen hebben. Maar ook de rest van België bleek en bleef overtuigd...

En dus, gisteren. Verkiezing van Miss België. Met laat op de avond de eindstand: Virginie Claes, de nieuwe Miss België!

4 Comments:

At 8:17 AM, Blogger Dioniso said...

Ik had al gezien dat Hasselt volplakte met affiches voor Virginie toen ik ginds was. Maar ik wist niet waarvoor dat was. Ik dacht nog: Is Willy Claes zijn kleindochter aan het promoten? Nu is ze dus miss Belgie.
Persoonlijk vond ik ze niet zo heel knap, maar ik heb de concurrentie niet gezien. Hersens zal ze wel hebben, want ik zie dat ze handelsingenieur is. Het zal dan eens niet zo een huppelmie worden.

 
At 4:54 PM, Anonymous Anonymous said...

Ben toch wel fier dat er na zoveel jaren nog eens een Hasseltse miss geworden is.

 
At 3:07 AM, Blogger dorien said...

ben ook fier, Tine!!
En tja, smaken verschillen, Christophe. Ik vind ze bij momenten heel erg mooi en dan weer iets minder. Maar ze straalt enorm veel uit, en dat heeft het verschil gemaak, denk ik :-)
En de kleindochter van Willy Claes? Haha, nee hoor, misschien zijn toekomstige vrouw, want de Willy is zopas gescheiden...

 
At 7:46 AM, Blogger Dioniso said...

Prettig kerstfeest, Dorien!

 

Post a Comment

<< Home