Tuesday, January 10, 2006

leaving on a jetplane

Afgelopen week kreeg ik een sms'je, waarvan ik niet meteen wist wat ik ermee moest.

"Binnen 10 dagen vertrek ik naar Noorwegen om er een half jaar als au pair te werken. Zondag geef ik een afscheidsfeestje..."

De afzender: mijn zusje.

Eerst was ik heel erg blij. Ik wist dat mijn zusje al een tijdje aan het twijfelen was of ze zou gaan. Een Noors gezin (Vlaamse mama, Noorse papa, met drie kindjes) had haar immers al een paar weken geleden gecontacteerd omdat ze een Vlaams meisje zochten, vooral om voor hun jongste dochtertje Mari te zorgen. Maar ook opdat de kindjes Vlaams zouden kunnen spreken. Ik vond het meteen een mooie kans voor mijn zusje, dus ik dacht: Yes, ze gaat!!
Maar toen...Net geen traantjes. Want plots besefte ik dat mijn zusje zes maanden ga moeten missen. Degene aan wie ik zowat alles vertel, die me door en door kent, die ik steeds voor alles en nog wat kan bellen. Oh neen, ze gaat...

Zondag op haar afscheidsfeestje drong het toch nog steeds niet helemaal door. Dat zal het pas als ik haar wil bellen, en besef dat ze misschien niet zal opnemen. Of als ik een koffietje wil gaan drinken met haar, en besef ik dat toch zes maanden zal moeten uitstellen.

Maar ook ik heb gemerkt na mijn jaartje Duitsland dat heel veel heel lang hetzelfde blijft. Dat je als je eenmaal terugbent, je weer snel in je oude leventje hervalt. Maar toch als een iets ander persoon. Met dat ietsje meer kostbare bagage op zak, die je kan koesteren en op een mooie dag kan bovenhalen. I wish you the best :-)

5 Comments:

At 5:56 AM, Blogger Dioniso said...

Proficiat aan je zusje. Het zal voor haar een prachtige ervaring worden.
6 maanden vliegen zo voorbij.
En met de hedendaagse technologie is de wereld toch een heel stuk kleiner geworden.

 
At 10:15 AM, Anonymous Anonymous said...

weet dat ik je ga missen, maar dat je bij mij bent. Je hebt me zondag een cadeau gegeven dat ik zo mooi vond (de tranen bevestigen dat), echt. Toen ik twijfelde om naar Noorwegen te gaan, zei ik tegen Mathy dat ik al 1 keer afscheid van jou heb genomen, toen je naar Jena vertrok, en dat ik niet nog eens zonder jou wil. Maar dankzij jou heb ik beslist om te vertrekken. Alles komt terug en een half jaar vliegt voorbij.
Ik zie je graag zus

 
At 2:09 PM, Anonymous Anonymous said...

Do,
lief dat je je eigen verdriet als bijzaak ziet en je jouw zusje een prachtige ervaring toewenst. Liefde is geven en niets in de plaats wensen...
Mooi van je!

moi

 
At 12:26 AM, Blogger dorien said...

- dank u, Chris, ik geef haar de proficiat door! En idd: de spitstechnologie van vandaag maakt het allemaal stukken makkelijker om in contact te blijven. Hèhè, wat een opluchting!!

-sis, dank u voor je lieve post!

-moi, ook bedankt!!

 
At 3:22 PM, Anonymous Anonymous said...

Jullie zusterliefde is zo mooi! Fijn dat je haar dat ook gunt en ik ben zeker, voor je het goed en wel beseft zijn de zes maanden om en kunnen jullie weer lekker koffiekletsen :)
Ik wens je zus een fantastische tijd! wow Noorwegen!

 

Post a Comment

<< Home