Tuesday, February 14, 2006

en to tre...Noorwegen

Sinds zondag terug van Noorwegen. Een leuk verslagje vind je op de blog van mijn zusje .

Wat viel me zoal op?
-Noors is een rare taal
-gebakjes vind je er zeker zoveel als in België. Vooral Heleen was daar heel blij mee
-ons hotel was echt wel poepsjiek. Waaraan hadden we dat verdiend?
-Oslo is in niks te vergelijken met andere hoofdsteden
-Want de metro stond vol langlaufers en sleemensen
-Want we hadden uitzicht op de stad vanaf een 132,5 meter hoge skischans
-Want drie vikingschepen in een soort van kerk hadden we echt nog nooit gezien
-Want het eten is er veel te duur
-En in Oslo vonden we dan toch af en toe iets herkenbaars terug
-Want op elke straathoek was een H&M
-Want er stond een koninklijk paleis te pronken in de sneeuw
-Want we hadden er heel erg veel lol
-Want we kwamen zoals overal ter wereld Nederlanders tegen

Een hele ervaring, gauw wat foto's op de blog, en voor de rest verwijs ik braafjes door naar de blog van mijn zusje, die intussen meerdere Olavs is tegengekomen :-)

8 Comments:

At 2:08 AM, Blogger Bad, Mean, Ugly said...

...en zo zie je maar weer: thuis is waar je je het beste voelt..

Soms is dat hier en soms is dat elders...

 
At 3:30 AM, Blogger Bad, Mean, Ugly said...

Do

Ik heb een stevige ontdekkingstocht gemaakt doorheen je blog. Jawel, het mocht wat tijd kosten want het is de moeite.

Ik vond het héél boeiend omdat er van het begin tot nu serieuze verschuivingen te merken zijn.

Veranderingen in schrijfstijl, woordgebruik, intimiteit, en onderwerp.

Je begint vrij lyrisch, gevoelig, speels, ondeugend en dat alles in korte kernachtige stukjes. Dikwijls is poëzie de drijfveer. Bij andere posts ge je dan weer de dingen beschouwelijk (als filosoof?) beschrijven.

Langzaam gaat dat over naar een drogere en afstandeljker stijl. Stukjes worden oplijstingen. Ze worden ook iets langer en hebben een invulling die eerder van buitenaf komen en steeds minder van binnenuit hun oorsprong hebben.

Het lijkt er op dat je schrijfsels vroeger voornamelijk uit je hart kwamen en dat de bron stilaan opgeschoven is naar je hoofd.

Ik heb het met plezier nog eens doorbladerd. Vreemd (maar misschien ook niet) maar heel interessant (dat alleszins).

Leuke evolutie!

 
At 9:13 AM, Blogger helena in noorwegen said...

ja hoor Do, een grondige analyse van jouw blog is een feit. Dat kan niet iedereen van zijn of haar blog zeggen, sebiet ga ik nog jaloers worden op de doorlichting van bad mean & ugly.

Het is toch wel leuk om mee te maken, zo een andere manier van praten, van leven. Er zijn weer mooie herinneringen bijgekomen die ik kan oprakelen wanneer ik maar wil.

Tot bijna thuis

 
At 4:41 AM, Blogger Cherry Blossom Girl said...

bm&u,

hihi... heb je ook zo'n ondellingstocht ondernomen? :D
leuk om te doen, zo blogverslaafd als we zijn ;-).
en inderdaad, ik kwam min of meer tot dezelfde conclusie ivm Do haar evolutie!

Do: was/ ben je je bewust van die evolutie?

 
At 9:39 AM, Blogger Bad, Mean, Ugly said...

Oeioeikes, ik heb iets aangericht!

Ik denk stilaan aan een onderduikadres. Een paar maanden moet volstaan.

Zouden ze nog plaats hebben in de oude gevangenis?

 
At 1:44 AM, Blogger dorien said...

Haha, mijn blog wordt gerecenseerd, en dat dan nog wel door de inmiddels beruchte (althans bij moeder ;-) bad, mean & ugly...

Om te kunnen snappen wat je bedoelt, heb ik eerst zelf nog eens mijn schrijfsels moeten bekijken.
En ik zit nog niet aan het einde, maar ja, er is idd een evolutie.

Ben ik me er bewust van? Ergens wel, ergens niet. 'In den beginne' las geen kat mijn blg: makkelijk om dan je diepste 'bedenksels' kwijt te kunnen. Maar als je dan ziet dat oude schoolvrienden en zelfs collega's je blog ontdekken, denk je 'oei', en vraag je je af of zij wel mogen weten wat er zich in de wereld van Dorien allemaal afspeelt. Dus ik heb me er bewust vragen over gesteld, en dat is onbewust geresulteerd in een veranderende schrijfstijl.

Hoewel: iedereen verandert, en misschien ben ik ook gewoon veranderd. Binnen een jaartje van hier, Eefje, Chretien en Helena, zal ik ook jullie blog een analyseren.
Dan houden we een gezellig onderonsje in een nog niet nader genoemd café en vragen we ons af hoe bewust we schrijven, of een blog ons verandert, of een blog juist veranderingen in je leven of in je denken blootlegt, en in welke zin. En als we dan tot bepaalde conclusies komen, dan richten we een bedrijfje op, met als expertise de analyse der blogs.

Eigenlijk voel ik me best gevleid dat iemand mijn blog helemaal heeft gelezen, dat heb zelfs ik tot nu nog niet gedaan. En vooral die conclusies, daar moet dan idd over nagedacht worden.
Maar zoals gezegd: zelfs in de gevangenis weten we je wel te vinden, Chretien ;-)
Ik doe binnen een jaar hetzelfde: beloofd :-)

 
At 2:27 AM, Blogger Bad, Mean, Ugly said...

Oeioeikes, ik heb iets aangericht!

Ik zoek dringend een onderduikadres. Een paar jaren volstaan.

Waar zouden ze nog plaats hebben?

 
At 1:14 PM, Blogger Cherry Blossom Girl said...

Ja Do, kan ik me goed voorstellen dat als je je ervan bewust bent dat meerdere mensen je blog beginnen te lezen, dat je dan een beetje gaat oppassen met wat je zegt. tot nu toe komen op mijn blog heel wat gevoelens naar boven, maar ook ik zou wat oppassen eens daar wat meer volk gaat passeren. alhouwel... 'k ben altijd zo'n gevoelig ding, dus misschien lukt me dat toch niet :D.

Maar euh... ook ik heb je blog voooolleedig doorgelezen, hihi :D. nu ken ik je direct een beetje beter, echt waar!

ps. deal! die bloganalyse houden we volgend jaar eens :-).

pss. have a nice weekend! -x-

 

Post a Comment

<< Home