Wednesday, March 01, 2006

stuart

Ooit ben ik bijna gebotst. Nu, ik bots elke maand wel eens bijna. Maar die keer was de reden erg bizar. Ik was niet verstrooid, ik was niet de verkeerde kant op aan het kijken, ik was gewoon gefascineerd.

Het was op een redelijk warme dag en in het centrum van Hasselt werd er een wielerwedstrijd georganiseerd. Daardoor was er tijdens het spitsuur file op de hele grote ring, want er mocht geen verkeer het centrum in. Stapvoets rijden dus. Pffff. Gestaag aan 10km per uur vooruit tussen al die stinkende uitlaatgassen. Er zijn leukere dingen in het leven.

Tot ik plots iets zag bewegen in de berm. Al gauw bleek het een bruin muisje te zijn. En dat muisje besliste de ring over te steken. Het tip-topte voorbij mijn auto en zette zijn weg verder onder de auto schuin rechts van mij, die gelukkig stilstond. Moedig zag ik het bruine ding ook de laatste en derde strook nemen. He made it! Waw, tussen al dat auto- en asfaltgeweld bereikte die kleine bruine muis de overkant.

Toch werd de bruine muis bijna mijn ongeluk. Tijdens mijn 'observatie' was ik het gaspedaal verder stilletjes blijven induwen. Maar de file was op een gegeven moment helemaal tot stilstand gekomen. Een serieuze tip-top op mijn rem heeft ervoor gezorgd dat ook ik de overkant van de weg nog kon halen met mijn auto. Ik moet zowat van de wereld geweest zijn door die kleine muis.

Misschien was het wel Stuart Little. Wie zal het zeggen. Maar gisteren, toen ik opnieuw in de file stond, vroeg ik me af of ik weer een moedige muis zou zien. ?

3 Comments:

At 8:23 AM, Blogger Bad, Mean, Ugly said...

Je kan maar beter niet uitkijken naar bruine muizen als je autorijdt.

Stuart Little, dat is toch een witte muis hé. Eentje dat uit een weeshuis komt en uiteidelijk wordt geadopteerd door de familie Little.

Uitgerekend dat beestje is de grote favoriet van onze kleine Lise. Altijd weer opnieuw wil ze 'Le souris' zien, in 't Nederlands nog wel! Maar dat geeft niet voor haar want ze kent het scenario glad van buiten en vertelt het moeiteloos na in ...'t Frans.

Le souris...maar dan wel eentje die niet te voet over de grote ring hoeft te lopen. Stuart heeft een auto!

 
At 1:32 AM, Blogger dorien said...

Stuart is ook een schat van een muis, hè. Ik snap dat kindjes daar helemaal weg van zijn...
En hij zal beslist wel bruine familie hebben, zeker, niet rijk of inventief genoeg om zich een Stuart-auto te veroorloven ??
Maar als ik er dus eentje in een auto zie, dan ben ik zeker, dan is Stuart in het land. En dan zal ik gauw iets laten weten, zodat Lise ook kan komen kijken :-)

 
At 11:37 AM, Blogger Bad, Mean, Ugly said...

1 Maart 2006 gaat nog een historische dag worden....

 

Post a Comment

<< Home