Saturday, May 13, 2006

bitterzoet

Ik stond op het punt een stukje te posten over de zee, en hoe die steeds mooie herinneringen oproept bij me. Zelfs het feit dat een hond ooit op onze kleren piste aan het strand, krijgt een heerlijk geurtje. Omdat het aan de zee was. Want de zee smaakt zoet.

Maar er is ook het nu, waarin ik me misschien niet voldoende meng. Omdat het zuur smaakt, en naar onzekerheid. Omdat het je op je tekorten wijst, en je grenzen aftast. Dat doet een herinnering zelden of nooit.

Mijn stukje over de zee zou even zoet eindigen als het begon. Dit stukje geef ik een bitterzoet einde. Het zoete van een mooie herinnering, het bittere van een moeilijke keuze.

6 Comments:

At 9:02 AM, Blogger Bad, Mean, Ugly said...

Dat klinkt helemaal niet goed. Een beetje onheilspellend zelfs.

Wat wil je aan de wereld kwijt?

Mijn voorgevoel zegt me dat Amor op een dwaalspoor is geraakt. Maar laten we hopen dat mijn voorgevoel mij in de steek heeft gelaten.

 
At 9:26 AM, Blogger dorien said...

Tis zeker niet onheilspellend bedoeld, Chretien. Zeker nu niet, want ik voel me vrij goed bij alles wat ik doe.
Alleen hebben een aantal dingen die de afgelopen weken zijn gebeurd, me doen beseffen hoe belangrijk een keuze is in het leven. Een keuze die soms heel klein lijkt, en die je - doordat het zelfs geen keuze lijkt - gewoon neemt. Om achteraf te beseffen wat voor impact ze heeft (gehad). Goed of slecht. En je achteraf dus pas weet wat zo'n keuze met je gedaan heeft. Ik weet niet of je de fim 'Lola rennt' ooit hebt gezien. In de film neemt Lola op één moment vier verschillende keuzes, en ze komt steeds ergens volledig anders uit. De keuze van dat moment bepaalt dus haar hele leuven. Enfin, ik kan hier nog wel even doorgaan. Maar wat ik vooral wou en wil duidelijk maken is dat er niets onheilspellends te gebeuren staat, maar dat ik gewoon wat meer aan het nadenken ben dan anders. Waarom, tja, dat weet ik dan ook weer niet...

 
At 12:17 PM, Blogger Bad, Mean, Ugly said...

Oef!

 
At 3:45 AM, Blogger helena in noorwegen said...

Lieve zus,
Iemand zei me ooit dat een keuze maken tegelijk een beperking en een verrijking is. Een keuze maken doet nieuwe horizonten verschijnen maar beperkt je ook in je doen en laten. En soms even stilstaan bij de keuzes die je al gemaakt hebt, kan geen kwaad. Veel liefs.

 
At 10:03 AM, Blogger Bad, Mean, Ugly said...

Ga je eindelijk dat zo fel begeerde diploma halen, Do?

 
At 1:43 AM, Blogger dorien said...

Tja, als je het verstand niet hebt, moet het op een andere manier, hè;-)
Niks voor jou? Een diploma asperge-kweker? Geen twee jaar wachten, maar meteen resultaat met het diploma. Mooi, toch?

 

Post a Comment

<< Home