Saturday, May 06, 2006

En de meeuwen meeuwden statig






Woensdag ben ik een dagje naar zee getrokken, met een wollen pull en een jasje, want aan de zee kan de wind je al eens ferm om de oren blazen. Maar al gauw merkte ik dat het een heerlijke dag ging worden, ook aan zee. Er was amper wind, zelden heb ik zo weinig golven gezien, en als kers op de taart was er zelden zo weinig volk op het strand.

Een badhanddoek had ik niet mee, want op bikini-weer had ik niet gerekend. Maar dat was het dus wel. Op de dijk heb ik me dan maar een megagrote handdoek gekocht, zodat ik me kon gaan settelen op het zand. Zaaaaaaaalig. Later die heb ik nog afgesproken met mijn schoonzus, en diens man en kindje Michiel. En dan vond ik ook nog een paar schoenen, wat me in Hasselt maar niet wilde lukken. Gepakt en gezakt, en met mijn eerste 'kleurke' van 2006, ben ik terug naar huis getrokken. Hmmmmmmm, de zee.

6 Comments:

At 4:17 PM, Anonymous Anonymous said...

OOOOH waaaaaah zaaaaaaaaaaaaalig! Ik denk dat ik dat ook eens een keertje ga doen. Trein op en juj!
Prachtige foto's vooral de voorlaatste... ja dank je Do-tje :-)

 
At 12:36 PM, Blogger Cherry Blossom Girl said...

Maar goed dat je geen vuurrode wangskes - zoals de dop van die colafles - hebt overgehouden aan de eerste zon :-).

 
At 3:43 AM, Blogger Bad, Mean, Ugly said...

Het boek op het badlaken lijkt me wel boeiend. Ben op zoek gegaan naar recensies en ja...goeie lectuur!
The God of (Sm)all Things!

 
At 3:44 AM, Blogger Bad, Mean, Ugly said...

Le verbe "Meeuwen". Tiens, tiens..

 
At 12:11 PM, Anonymous Anonymous said...

hoi do,
de zon is in't land....heerlijk is dat, nietwaar? Blij dat je ervan genoten hebt... Ik hoop dat we een dezer dagen eens het zonnetje kunnen meepikken samen met een drankje ergens in hasselt of tienen...Wann hast du mal Zeit?
Groetjes NELEx

 
At 7:25 AM, Blogger dorien said...

@tine: graag gedaan :-), enne: zeker eens doen ja!!!!Tdoet zo'n deugd :-)

@Eefje: idd ;-)

@bad, mean & ugly: het boek is idd een aanrader. Ga je zelf ook eens beginnen erin?
En 'de meeuwen die meeuwen', dat komt uit een liedje van Bart Peeters, een wreed schoon liedje vol nostalgie Ă©n over de zee. En zo denk ook ik over de zee. De ene mooie herinnering volgt de andere op als ik er ben! Heerlijk.

@Nele: klaat heeeel gauw iets weten, beloofd!!

 

Post a Comment

<< Home