Saturday, May 20, 2006

Eurovisie koorts, live vanuit de huiskamer

Het Eurovisie Songfestival is achter mijn rug bezig. Dat wil zeggen: de stemmen kunnen nog een paar minuutjes worden doorgegeven, want van de songs zelf heb ik geen seconde gemist. En de uitslag, daar wil ik seffes helemaal live bij zijn.

Het lijkt wel een aangeboren afwijking van mij. Er gaat geen Idool-, Popstar-, X-Factor-, of StarAcademywedstrijd voorbij zonder dat ik tot in de puntjes op de hoogte ben. Voor een grote Europese wedstrijd laat ik dus alles staan. Tussen kunst en kitsch, tussen tijdverdijf en verveling, ik moet voor die buis zitten. Niks aan te doen.

Mijn zusje in Noorwegen is voor Litouwen (we are the winners of Eurovision: "gedurfd en gewaagd," aldus sis) en ik voor Griekenland, vraag me niet precies waarom.

We zullen zien, ik zorg er nu snel voor dat ik terug voor die buis zit. Duimen maar voor Litouwen of Griekenland. Kalispera, van uw verslaggever achter de tv ;-)

4 Comments:

At 8:11 AM, Blogger helena in noorwegen said...

En zo zie je maar.
Europa kiest massaal voor Finland.
De Belgen en de Nederlanders gaven hun 12 punten aan vreselijk liedjes, maar de maximumscore ging in ieder geval NIET naar Finland.

 
At 6:23 AM, Anonymous Anonymous said...

Ik snap niet waarom Belgie nog wil meedoen aan eurovisie songfestival. Het is een schande wat het weer gekost heeft en wat bereik je ermee? Nothing, absolutely nothing! Idool daarentegen vind ik nog plezant om naar te kijken :-)

 
At 6:26 AM, Blogger helena in noorwegen said...

In Noorwegen heeft een zeer knap gastje onlangs Idool gewonnen.
Zij die primitief gaat doen, ik groet u.

 
At 3:04 AM, Blogger Bad, Mean, Ugly said...

2 juni 2006
Eurovisie is al heel lang gedaan hoor...
Tijd voor nieuwe dingskes.

 

Post a Comment

<< Home