Monday, June 26, 2006

man on the moon

If you believed they put a man on the moon man on the moon
If you believe there's nothing up his sleeve then nothing is cool

Vorig jaar rond deze tijd zat ik uitgeput in het vliegtuig van San Fransisco naar Amsterdam. Zalige liedjes hadden ze er, en op de tonen van Man on The Moon ben ik een paar keer net niet ingedommeld. Net niet. Want vliegen vind ik veel te interessant om het zomaar slapend voorbij te laten gaan.

Waarom? Onderweg zijn vind ik vaak leuker dan aankomen. Om niet te zeggen altijd.
Ik was de enige die het steevast jammer vond dat de bus van het CM-kamp al na 10 uur aankwam in Frankrijk. Hoe langer de reis duurde, hoe liever. Mijn vriendinnen snapten er niks van. Tijdens de examens moest mijn mama zelfs met mij gaan rondrijden in de auto. Ik werd er op één of andere manier helemaal rustig van. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Waar dat allemaal vandaan komt, geen idee. Wat ik wel weet is dat ik onderweg heerlijk 'niets' hoef te doen. Want een boek sla ik nooit open. Niet in de bus, niet in de trein, niet in het vliegtuig. Ik observeer, denk, droom, en onderweg zijn is daar een perfect alibi voor.

5 Comments:

At 2:46 PM, Blogger Cherry Blossom Girl said...

Oh zo herkenbaar, dat verhaal over de busreis naar Frankrijk die maar niet eindigen mocht ;-). Oef, ik dacht dat ik de enige zot op aarde was met die afwijking ;-).

Ga, en blijf gaan
als onderweg zijn
je doel is.

Liefs

 
At 3:07 PM, Anonymous Anonymous said...

Oh je bezorgd me een flashback... Als kind vond ik het fijn om 's nachts te rijden. Ik drukte mijn wang dan tegen het koude autoraampje en tuurde dan naar boven om de fonkelende sterren en de maan te bewonderen. Net niet, soms net wel in slaap dommelend. Af en toe wakker schietend als mijn hoofd wat te ver naar voren schoof. Maar altijd telleurgesteld als de rit ten einde was.

 
At 2:30 AM, Blogger helena in noorwegen said...

je krijgt het zitje aan het raam.

Wie zit de eerste meeuw?

 
At 2:53 PM, Anonymous Anonymous said...

eerst sta ik versteld dat het al een jaar geleden is dat je in SF was.
twee, we reisden vroeger toen ik als kind was altijd snachts naar Spanje, heerlijk vond ik dat..dan mocht ik langer wakker blijven ;)

 
At 9:50 PM, Anonymous Anonymous said...

Bedankt voor een interessante blog

 

Post a Comment

<< Home