Saturday, July 29, 2006

de weg

Ich trag dich bei mir bis der Vorhang fällt
Ich trag dich bei mir bis der Vorhang fällt



















Eerst was er Keulen. Het was eigenlijk veel te warm om een stad te bezoeken. Het was er broeierig. En dus heb ik lang aan de Rijn de wind en de schaduw ingetuurd. Werd ik op mijn zorgvuldig uitgekozen plekje opgehouden door een Duitse Italiaan of een Italiaanse Duitser, die me vertelde dat de liefde hem in het WK-land heeft gehouden. En nu slechts nog de gewoonte, want de man is intussen gescheiden. Hij moest verder, want één of ander uitkeringsbureau ging bijna sluiten. Ik moest niet verder. Ik had mezelf twee dagen gegeven om van Keulen en Duitsland te genieten. Ik zag meeuwen die meeuwden, genoot voor de zoveelste keer van mijn Magritte in het Ludwigmuseum, bezocht de grootste universiteit van een groot land en wandelde rond, overal en nergens heen. Eerst was er Keulen.

7 Comments:

At 12:21 AM, Anonymous Anonymous said...

Benieuwd wat het volgende op je weg is... Rome misschien: "alle wegen leiden naar Rome"?

 
At 1:21 AM, Blogger dorien said...

Haha, wait and see, en wie weet komen we ooit in Rome uit ja :-)

 
At 2:45 AM, Anonymous Anonymous said...

Is foto twee getrokken toen ik je smsje ontving dat je boven de rhine uitkeek? :)

 
At 1:18 PM, Blogger Pieterjan said...

Zou maar al te graag nog eens teruggaan, al was het maar om s'nachts in licht beschonken toestand naar de Rijn te kijken...

 
At 2:17 AM, Blogger dorien said...

@tine: idd :-) Helemaal alleen in zo'n onstabiel kabelkabineke. Gelukkig heb ik niet te veel moeten nadenken over dat gegeven, wegens foto's trekken en sms'jes beantwoorden :-)

@pj: en wanneer was je dan nog eens in Keulen? En was dat toen ook al in licht beschonken testand?

 
At 2:17 AM, Blogger dorien said...

This comment has been removed by a blog administrator.

 
At 4:12 AM, Blogger Pieterjan said...

Eind mei zijn we met de klas naar Bonn getrokken voor een aantal interviews. Tegen de avond zijn we dan doorgereden naar Keulen om daar in een jeugdherberg te crashen.

Met al het werk gedaan was er dus een hele avond/nacht om te ontspannen in een cafeetje aan de Rijn.

 

Post a Comment

<< Home