Thursday, December 14, 2006

Brandnetelsoep



In mei was ik nog heerlijke zelfgeplukte brandnetelsoep aan het bereiden in de wildernis van de Ardennen (zie post 6 juni). Met als gevolg dat ik in september de cursus 'herborist' ben begonnen aan Syntra. Impulsief, want wat het precies ging inhouden wist ik niet. Ik wist alleen maar dat ik alles van kruiden wilde weten, inclusief brandnetels.

Vandaag had ik mijn tweede examen. Teelttechnieken. Ik heb al een moeilijk chemie-examen achter de rug, en in januari volgt een tweede. De cursus is dus veel zwaarder dan ik ooit had gedacht. En tijd had ik sowieso al niet te veel. Elke donderdag in de les zijn lukt nog wel, maar dat leren is er echt te veel aan. Bovendien zal dat twee jaar zo doorgaan, daarna krijg ik een officieel diploma.

Op de cursus had ik een sister in crime gevonden, Veerle. Al even impulsief aan de cursus begonnen, maar vandaag kreeg ik een mailtje dat ze niet meer komt wegens te weinig tijd. Ik voelde de bui al hangen toen ze niet opdaagde op het examen.

En hoewel ook ik er af en toe genoeg van heb, wil ik echt doorzetten. Ook al is het maar om eindelijk te weten te komen waar brandnetelsoep nu precies goed voor is. Maar mijn volgende cursus wordt er wel een makkelijke...Als die er al komt.

7 Comments:

At 11:05 PM, Anonymous Anonymous said...

Hey Do, ik begrijp wat je bedoelt... ik heb hetzelfde met mijn Italiaans cursus, het is op zich al moeilijk genoeg om elke week in de cursus te zijn en dan ook nog eens studeren lukt meestal niet zo goed. Maar gelukkig zijn talen voor mij niet moeilijk en kan ik met een minimum aan studie wel volgen... en daar zit jij dus in een ander schuitje, want dat lijkt me net aan jouw cursus zo moeilijk, het lijkt mij een complexe inhoud... en jullie hebben blijkbaar ook veel meer examens (en chemie :S )... Wij hebben tot nu toe 1 examen gehad (en met glans erdoor - joepie) en krijgen in januari het volgende.

Do, ik wens je heel veel succes met de cursus, en ik zou zeggen: volhouden! (maar zo ken ik jou wel, een volhoudertje door dik en dun :-)

 
At 12:43 AM, Anonymous Anonymous said...

en hoe was het examen?

 
At 4:56 AM, Blogger Bad, Mean, Ugly said...

Hela Do, volhouden hé! Stel dat ik ooit een herboriste nodig heb...of een kokkin die netelsoep maakt...

 
At 5:32 AM, Anonymous Anonymous said...

Appels en peren...
R en ik willen meer weten ;-).

 
At 8:09 AM, Anonymous Anonymous said...

Allez dorien alleeeee alleeee volghouden, dat hoor ik ook dikwijls zeggen als ik weer een avondles spaans heb. Veel succes en brandnetelsoep? mijn ma heeft me altijd wijsgemaakt dat het goed zou zijn tegen reuma?!

 
At 10:40 AM, Blogger Bad, Mean, Ugly said...

@ Tine: Noemen ze het daarom reu-ma? :-)

 
At 7:12 AM, Blogger dorien said...

@Els: allé, dan zullen we samen volhouden, verdorie. Leuk om weten dat er nog zulke volhoudertjes bestaan :-)

@Katia: in vergelijking met een ongelooflijk moeilijk chemie-examen best te doen. Olé!!!!

@bm&u: eigenlijk moet ik het dus enkel voor jouw noden doen??? ;-)

@cherry blossom girl: nog meer? ;-) Zeker?

@tine: dank je wel, kdoe mijn best. Aan het hoofdstuk 'waar het allemaal goed voor is' zitten we nog niet. Eerst nog door al die andere rotzooi heen ploegen, chica espagnola ;-)Maar tzal wel voor reuma zijn, kgeloof je helemaal :-)

 

Post a Comment

<< Home