Sunday, December 31, 2006

Geen pikkedief

Normaal gezien ben ik geen pikkedief, en zeker niet wat 'belangrijke' posts betreft, zoals de laatste van 2006. Maar toen dit gedichtje in mijn mailbox viel, vond ik het zo mooi. En bedacht ik dat ik het echt niet beter kon verwoorden. Laten we dus effe doen alsof het van mij komt (alle twijfel van de tafel, dank u wel :-) enne: kwens jullie allemaal een prachtig 2007.

Ik wens je...

vrede met de regen

vrede met de koeien

vrede met de riemen

om mee te roeien

vrede met de ezel

vrede met de morgenstond

vrede met elke mens

die je tegenkomt

vrede met de bomen

vrede met het kind

vrede met diegene

die zichzelf niet vindt

vrede met de angst

vrede met het gras

vrede met al

wat vroeger was

vrede met het wachten

vrede met de tranenvloed

vrede met een ander

zijn gedachtegoed

vrede met het zoeken

vrede met de pijn

vrede met het anders-zijn

vrede met de rust

vrede met de dood

vrede met de dorpsidioot

vrede met de spiegel

vrede met de buren

vrede met de puberkuren

vrede met de rups

vrede met de vlinder

vrede met een beetje minder

vrede met de ladder

vrede met het lot

vrede met de rommel

in het kot

vrede met de wolken

onder het gewelf…


… maar vooral…



vrede met (elk stukje van) jezelf

6 Comments:

At 8:24 AM, Anonymous Anonymous said...

Inderdaad heel mooi, grappig en gevat. Van wie is 't?

 
At 2:54 PM, Blogger dorien said...

Dat weet ik dus niet Chretien, dus kom je er in 2007 achter, laat het ajb weten. Wie weet kunnen we een algemene virtuele zoekactie organiseren ;-)

 
At 4:07 AM, Anonymous Anonymous said...

en als je op google gaat zoeken staat op nr 1 'theonehitwonder' dus daar schieten we ook al niet mee op ;-)
Gelukkig Nieuwjaar Dodo, dat het een jaar naar hartelust mag worden. HUGS!

 
At 4:23 AM, Anonymous Anonymous said...

Tine: Staat 'theonehitwonder' niet altijd op één dan? ;)

Do: Doe ik!

 
At 9:28 AM, Anonymous Anonymous said...

De auteur is niet te vinden tenzij...zij al gevonden is. Nietwaar Do?

 
At 10:02 AM, Blogger dorien said...

@tine: had ook al op google gezocht, maar niks ook niet...En ook voor jou een gelukkig nieuwjaar :-)

@bmu: is echt niet van mij. Ben niet de persoon om me in mistgordijnen te hullen, zeker niet alst om mooie teksten gaat :-) Ik zal degene die me de kerstwens stuurde -Veerle, het meisje dat niet langer de herboristencursus doet- ns vragen waar ze het heeft gevonden. Eerder liet ze me al weten dat het niet van haar is in elk geval...Duimen dus, als ik het op die manier te weten kom, laat ik het meteen weten!

 

Post a Comment

<< Home