Tuesday, March 13, 2007

Sprookje 5b


Waw. In mijn studententijd nog muf en maf, vorig weekend op een zonovergoten dag alleen nog maar indrukwekkend. Brussel doet het goed. Ik hoorde heel veel Vlaams. Limburgs en West-Vlaams. En alles ertussenin. Ik zag er heel veel volk. Ik voelde heel veel plezier. En had zelf ook heel veel plezier. Ik wist ook weer waarom ik er ooit mijn hart heb verloren. En waarom ik het keer op keer opnieuw verlies. Verdwalen in een broodje op het Spanjeplein en verdwalen tussen vliegtuigen in een jubelpark-loods. Verdwalen in veel te veel trappen en verdwalen in cabaretzalen onder groene basiliekkoepels. Verdwalen in verhalen die ik al lang vergeten was en verdwalen in herinneringen aan vrienden die ooit vrienden waren. Verdwalen in een jeanneke-piscafé en verdwalen in een Spaans-Ierse cheddarpub. Verdwalen in nieuwe slakexperimenten en verdwalen in veel te luxueuze Louisalaan-etalages. Verdwalen in Engelse zakenmannen met visvelletjes en verdwalen in parken die door after-shampoos worden beschermd.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home