Thursday, August 09, 2007

Den Duke, Dukeske, Dukie



Duke (links in beeld) bleek een kameel uit de duizend. Dat vond ook Merindih, de andere kameel op de foto. Drie dagen waren we onafscheidelijk, Duke en ik. Drie dagen hadden we dolle pret. Temidden van de rode Australische woestijn. Nog steeds raken mijn kleren niet proper van dat roodzanderige zand. Maar wat kan zoiets je nu schelen als je na een helse rit ook nog eens in de openlucht je bedje kan spreiden. Genietend van een nooit geziene sterrenhemel, met zuiderkruis, melkwegstelsel en de planeet Venus erbovenop. Bibberend bij temperaturen die het vriespunt naderden. Weinig oogjes heb ik dichtgedaan daardoor, maar 's morgens was er dan een zalig kampvuur. En den Duke uiteraard, mijn held. Die ik dus met Merindih, een halfslachtig kamelenbeest, moest delen.

4 Comments:

At 10:25 AM, Blogger Bad, Mean, Ugly said...

Een halfslachtig kamelenbeest? :) Het was misschien de bedoeling om je daaraan een beetje te warmen in de nachtelijke vrieskou.

 
At 2:53 PM, Anonymous Anonymous said...

oh ik kan iets met je delen.. ook ik zag de melkweg, weliswaar niet in down under maar Texas. Ongelooflijk hoeveel sterren er aan de hemel staan he. Ik vind het net een sprookje. Btw, knappe kameel had je :)

 
At 5:14 PM, Blogger Cherry Blossom Girl said...

En daar is de mooie rode zandkleur...

 
At 9:22 AM, Anonymous Anonymous said...

This is great info to know.

 

Post a Comment

<< Home