Thursday, January 10, 2008

boeken boeken en nog eens boeken

Een gulle gever gaf me een boekenbon. Gisteren na het werk reed ik dus als een pijl uit een boog de stad in richting Standaard Boekhandel. Net een half uur had ik nog om de winkel professioneel te plunderen. Het leek wel solden, want deze keer geen lange overpeinzingen over prijzen en 'of ik het boek wel écht wil'. Gewoon kopen was de boodschap, zaaaalig :-)

En dus kocht ik:

1. De vliegeraar van Khaled Hosseini. Een meesterwerk volgens mijn mama en zus, en dus wil ik het boek zelf ook eens proeven. Mijn vriend vroeg toen ik ermee thuiskwam : 'maar dat boek hebben je ouders toch al?'. Mijn antwoord: een echte boekenwurm wil zijn boeken zelf hebben. Jaja ;-)

2. Dagboek van een geisha van Arthur Golden. Werd al verfilmd, maar dat heb ik gemist. Net zoals het boek zelf toen het uitkwam. Bij deze haal ik mijn schade in. Het lijkt me een tikkeltje mysterieus, eens iets anders, een beetje 'donker', dus een hebber. Nu nog hopen dat ik gelijk krijg :-)

3. Honderd jaar eenzaamheid van Gabriel Garcia Marquez. Jaren geleden werd ik overdonderd door zijn 'Liefde in tijden van cholera' en deze zou nog beter zijn...

4. Paula van Isabel Allende. Abolsuut één van mijn favoriete schrijvers. Bij haar boek 'Eva Luna' stelde ik het lezen van de laatste bladzijden uit en uit, gewoon omdat ik niet weg wou uit de prachtige sfeer die Allende schiep. Toen ik uiteindelijk toch de laatste zin las, was ik zelfs een beetje verdrietig. Misschien begin ik dus maar beter nooit aan Paula ;-)

2 Comments:

At 4:12 AM, Anonymous Anonymous said...

isabel allende is ook een van mijn absolute favorieten, niet alleen eval luna, ook de rest van haar boeken zijn zeer de moeite.
ook aan te raden als je van rijke taal houdt: oriana fallaci (bv "een man")

 
At 2:17 AM, Blogger dorien said...

Dankje voor de tip reinbald. Na mijn vier boeken ga ik er eens naar op zoek :-) Ben nu in de vliegeraar begonnen en ik kom er amper uit los, prachtig :-)

 

Post a Comment

<< Home