Friday, January 25, 2008

Voulez-vous parler avec moi?

Onder die noemer organiseer ik op dinsdagavond 19 februari een eerste Franse babbelavond in Hasselt.

Bedoeling is om gezellig samen te komen in een cafeetje en bij een drankje te babbelen, en français. Voor iedereen die van de Franse taal houdt, zijn Frans wil opkrikken, onderhouden,...Elke reden is goed. Basiskennis of juist perfect Franstalig: maakt niet uit. Bedoeling is te leren van mekaar.

Het idee deed ik op tijdens mijn jaartje in Duitsland, waar er zoiets bestond als een 'französischer Stammtisch': elke woensdag konden mensen in een bepaald hoekje van een café samenkomen om Frans te praten, geheel vrijblijvend. Je kon dus makkelijk twee weken wel en dan weer drie weken niet komen. Veel minder 'gedwongen' dus dan een wekelijkse Franse les én je betaalde alleen maar voor je drank.

Via de oproep die ik op HasseltLokaal deed, kreeg ik een tiental reacties, van studenten vertaler-tolk tot Franstalige Belgen die in Limburg wonen. Met die opkomst ben ik voor een eerste keer meer dan tevreden. Bovendien heeft iemand zich al spontaan aangeboden om een presentatie te geven, en zoekt iedereen heel enthousiast mee naar het juiste concept.

Heb je ook zin om mee te komen Frans babbelen, stuur dan een mailtje naar dorienaerts@gmail.com en ik stuur je alle details.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home