Wednesday, February 20, 2008

Bart Peeters

morgen naar bart peeters
nu ik een cd-speler in de auto heb
wil heist aan zee al eens door de luidsprekers waaien
gevolgd door prachtig in het blauw of zeester met koffie

live heb ik hem nog nooit bezig gezien
maar ik hou wel van de eenvoud in zijn liedjes
ik hou de laatste tijd van de eenvoud in alles

de eenvoud van een leuke franse babbelavond
gisteren
complexloos zonder meer

de eenvoud van een avondje vrouw zijn
samen met een stoere man
chlichés bevestigend, jawel, en vooral: waarom niet?

de eenvoud van een goed gesprek
waarbij niemand zich achter zijn woorden verstopt
een verademing

Wat Bart Peeters toch wel niet allemaal teweegbrengt
Wat moet dat morgen geven...
Ik denk vooral dat ik meteen naar zee wil vertrekken
Of zeester met koffie wil ofzo
Of gewoon nog wat meer naar Bart Peeters zal willen luisteren

Tot groot ongenoegen van mijn papa
Hij heeft het niet zo begrepen op Bart Peeters :-)

2 Comments:

At 3:31 AM, Anonymous Anonymous said...

bart peeters is zo geweldig! heb beide cd's op mijn mp3tje gezet en kan er dus op elk moment van genieten! love it!

 
At 9:01 AM, Blogger dorien said...

grrrrrrreat :-) want hij is idd geweldig :-)

 

Post a Comment

<< Home