Thursday, April 10, 2008

Over Malmedy, Francorchamps, Bastogne, Monschau en Stavelot

Malmedy, Francorchamps, Bastogne, Monschau en Stavelot.

Allemaal bezocht vorig weekendje en allemaal even leuk.

In Malmedy: minigolfen in de regen. Voordeel: we waren de enigen op het plein. Nadeel: we werden kleddernat.

In Francorchamps: mijn eerste keer op het circuit en ik was verdorie onder de indruk. Nooit geweten dat het parcours zo'n hoogteverschillen had én zo mooi is. Ik denk er serieus over na om eens te gaan kijken als er echte wedstrijden zijn (nu waren er hobby-piloten bezig).

In Bastogne: sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw. Band of Brothers leek op die manier nog iets dichterbij dan het al was. Een prachtige tentoonstelling bezocht: ik was 20 in '45 in Bastogne. Hoofdkwartieren, schuilkelders en battle fields waren nagebouwd, met geluid en al. Ik voelde me echt in de oorlog. De schrik en de stress sloeg me soms zelfs op het hart als ik in zo'n kamertje binnenkwam.

In Monschau: was alles faut. Zingende elanden, veel te smalle straatjes, en heel raar volk. Ja, wij waren daar ook en vonden het geweldig!

Stavelot: een prachtig museum, onder andere dat van de F1 op Francorchamps, een beroemde brug uit de oorlog met winkeltjes die eveneens nog uit die tijd lijken te stammen. We kochten er een appel en snoepjes.


francorchamps

2 Comments:

At 8:42 AM, Anonymous Anonymous said...

wel wel wel,

Waar een weinig bijzondere dag toe kan leiden...een aangename botsing met het verleden, het plotse opborrelen van herinneringen...
Leuk je te lezen Dorien!!

Heel veel groetjes,

een ex-kotgenootje met roots aan
het Nieuwpoortse 'zèètje';-)

 
At 12:33 AM, Blogger dorien said...

mathias....zo lang geleden :-) Haha, nu komen ook de herinneringen bij mij opborrelen.
Heel veel groetjes terug!!!Ook aan het zèètje, man, nu wil ik ook alweer naar t zèètje....Heb me onlangs nog zitten afvragen hoe het nu met je is. Als je wil mag je me altijd ns mailen op dorienaertsATgmail.com. Byebye

 

Post a Comment

<< Home