Thursday, April 17, 2008

parrain

Weet je wat je dan moet doen
Als je dat woordje hoort

Dement

Was vroeger iets waar ik soms
van iemand uit de verte eens iets over hoorde
Nu iets heel dichtbij

Gisteren

Ben ik er nog snel voor gevlucht
Wegens te confronterend

Vandaag

Ben ik op zoek naar een manier
om er mee om te gaan

Morgen

Zal ik verder zoeken en wellicht vinden
en weet ik hopelijk wat ik moet doen

En overmorgen

Zal alles lijken alsof het
nooit anders is geweest
Niet voor mij en niet voor hem

3 Comments:

At 7:59 AM, Blogger Odette Couvreur said...

d, mooie tekst. wens je veel sterkte.

tijdens onze opleiding journalistiek heb ik nog een reportage gemaakt over de peter van m'n zus. de man was jongdementerend.

hannes.

 
At 9:51 AM, Blogger dorien said...

@hc: dankjewel, is idd niet makkelijk. en als je jong bent zoals de peter van je zus is het nog allemaal veel moeilijker te begrijpen...tot snel!

 
At 12:57 PM, Anonymous Anonymous said...

Woorden die stil maken.
Ook ik heb meer dan 12 jaar meegemaakt wat de wereld van dementie inhoudt.
Sterkte.

http://cursief-huigje.blogspot.com/2006/10/stilleven-met-alzheimer.html

 

Post a Comment

<< Home