Monday, July 07, 2008

Jena 5 van 5

5.

Op de terugreis besloot ik dat ik eigenlijk heel gelukkig mag zijn met alles wat ik tot nu toe heb gezien, met iedereen die ik tot nu toe in mijn leven ben tegengekomen. Voor papa en mij was het ons eerste reisje samen en dat is echt goed meegevallen. We hebben mekaar veel verteld zo onderweg. Het mooiste? "Als mensen die ik tegenkom vragen hoe het met je gaat, dan vertel ik hen dat jij doet waar ik altijd van heb gedroomd." "Hoezo," vroeg ik. "Wel, dat jij gewoon doet, de koe bij de hoorns vat en geen excuses maakt om dit of dat niet te doen. Neem nu Jena: je wilde een jaar weg en je gaat gewoon, ervan uitgaande dat het allemaal wel losloopt." "En dat doet het ook, altijd," zei ik. En inderdaad: dat doet het echt, altijd. Neem nu ons verblijf in Jena. Alle hotels volgeboekt. Normaal gezien zouden we immers een nachtje eerder blijven logeren. "Keine Doppelzimmer mehr," zei een Oost-Duitse receptioniste op onvriendelijke toon toen we eindelijk uitgeput in Jena aankwamen. "Deshalb kriegt ihr die Suite, für den gleichen Preis." Een neen, dat hebben we ons niet beklaagd, we hebben er zelfs van genoten ;-).

am jenzig

0 Comments:

Post a Comment

<< Home