Thursday, September 18, 2008

Wie het schoentje past...



...trekke het aan :-)

Al twee dagen hevige discussies op het werk. En het begon allemaal toen ik vertelde dat ik op jacht ging naar nieuwe schoenen. Welke maat, vroegen de mannen. 37, vertelde ik.

"Zo klein" "Da's een kindermaat" "Mijn dochter van 13 heeft een 41" En meer van dat alles werd mijn deel.

Nochtans dacht ik altijd dat ik mooi ergens in het gemiddelde lag van Belgiëns schoenmaten. Mijn leeftijdsgenoten en zeker de generatie van mijn ouders (vijftigers) hebben zo'n 36 tot 39 als schoenmaat. Maar als ik dan dacht aan mijn zusje, mijn nichtjes en nog meer van die bengels dan kom ik tot de conclusie dat ik inderdaad een klein voetje heb.

Dus wat is het nu? Via google kwam ik bij volgend schokkend bericht uit op e-gezondheid : de gemiddelde schoenmaat voor vrouwen is 40!! En onze voeten zijn op 30 jaar tijd gemiddeld zo'n 2 cm of 3 maten gegroeid. En dan kom je dus wel terug naar een gemiddelde van 37.

Conclusie: 30 jaar geleden zou ik nog mooi op het gemiddelde gezeten hebben, nu heb ik een kleine voet. Een kindermaat. Gelukkig heb ik daar op mijn jacht nog niet al te veel van gemerkt. Ik kan nog steeds zonder problemen kiezen tussen duizenden schoenen maatje 37. En gisteren heb ik er twee daarvan gekozen, bij La Bottega, het schoenenparadijs van Hasselt.

6 Comments:

At 5:33 AM, Blogger Unknown said...

30 jaar geleden was je dus normaal?
Altijd al geweten dat jij eigenlijk een beetje ouderwets bent :)

 
At 8:37 AM, Blogger dorien said...

Haha, en ik die dacht dat jij vlijtig aan je microsoft-presentatie bezig was ;-)

 
At 12:14 PM, Blogger Pieterjan said...

Als het een troost kan zijn: met een 47-48 rondlopen is ook niet zo praktisch :-)

 
At 3:33 AM, Blogger dorien said...

@pj: ja *denkt even na* Is best een troost :-) Merci!! ;-)

 
At 12:44 AM, Anonymous Anonymous said...

Ik ken verschillende vrouwen met 35, en die hebben wel problemen met schoenen vinden. 37 voor een vrouw vind ik perfect normaal. Toch beter fijne voetjes dan van die grote schepen.

 
At 10:14 AM, Anonymous Anonymous said...

Ik hoop dat je dit niet verkeerd opneemt, maar kleine mensen hebben doorgaans ook kleine voeten. Die dochter van 13 van jouw collega is misschien al een halve reuzin.

 

Post a Comment

<< Home