Wednesday, December 24, 2008

Sinterklaas bij Bart Peeters

In de practhige schouwburg van het NTGent heeft Bart Peeters me weer eens liggen gehad. Met kippenvelmomenten en uitzinnige danspasjes als gevolg.

Het mooiste zit meestal in het onverwachte. Ook nu weer. Op het einde heeft 'den Bart' me daarom helemaal liggen gehad. Met een kerstversie van zijn 'Sinterklaas-nummer' Kniktikklaas.

Thuis bij mijn ouders ligt de lp met de sinterklaasliedjes van Bart Peeters. Grijs gedraaid. Mijn zusje en ik namen als de plaat begon steevast onze plaatsen in: leunend op een kussentje legden we ons allebei voor één van de boxen op de grond. Om de muziek zo goed mogelijk te kunnen horen. En daar lagen we dan in onze pyama's, vol overtuiging meezingend met Kniktikklaas. Wachtend op de verjaardag van de heilige man. Die beelden speelden zich als een kostbaar filmpje af tijdens het liedje en ik heb dus spontaan de Sint-versie meegezongen; de Kerstman kon me op dat moment gestolen worden.

2 Comments:

At 12:04 PM, Anonymous Anonymous said...

Zooo leuk om dit liedje nog eens terug te horen! zie het inderdaad voor mij, jij aan de ene box, ik aan de andere. Dat waren tijden.

 
At 7:07 AM, Anonymous Anonymous said...

onze kaarten voor de nieuwste Bart peeters-show liggen al enkele weken op onze kast. Dat het maar rap voorjaar 2009 is!

 

Post a Comment

<< Home