Tuesday, April 07, 2009

Mrs Bouquet

Soms lijk ik wel Mrs Boucquet - Bucket

Naast Jo in de auto


Laatst nam ik me voor op mijn tanden te bijten

Maar na twee minuten ontglipte me alweer een 'pas op'


Dus gaf ik mezelf een tweede kans

en zou ik zwijgen zo naast Jo

tenzij in levensbedreigende situaties

of tenzij hij me iets zou vragen

dat was de stilzwijgende deal met mezelf.


Dus ik zweeg

en beet op mijn tanden

en gaf hem en mezelf een tweede kans

Verkeerd en fout is hoe we reden.


Veel te laat vroeg Jo:

"We hadden een paar kruispunten eerder moeten inslaan hè?"

Ik knikte en glimlachte.

Mrs Bouquet was even verdwenen

Ik had mijn tweede kans met beide handen gegrepen

En zo met veel omwegen geraak je er uiteindelijk ook.

3 Comments:

At 5:10 AM, Anonymous tijdtussendoor said...

Dat herken ik, leuk geschreven!

 
At 11:49 AM, Anonymous cursief huigje said...

leuke story

 
At 3:09 PM, Anonymous Richard aka Jo said...

Dit herken ik nie! :)

 

Post a Comment

<< Home